torsdag 29 januari 2009

En dag närmare....



... till att Julrosen öppnar sitt inre! Julrosen Blue Lady!
Är alltid spännande, när man väntar på något nytt!
Blev lite konfunderad nu ikväll, när jag fick ett mail, ang. en beställning om bl.a Helleborus. Hade beställt Metallic Blue, och säljaren skrev att det är samma som Blue Lady! Vet inte vilket! Har nämligen försökt att så denna Metallic Blue, men utan resultat, ännu. Dock vet jag att det kan ta upp till 3 köld perioder,innan Julrosor gror. Hade precis tagit bort alla gamla märkespinnar på Julros, i somras.
Såg sen några månader efter, att det fanns små plantor, lite överallt! *hm*
Även min Klockjulros slår ut mer och mer.



Var och körde en runda ikväll.
Har "tillgång" till en "blom container" från en affär.
Där brukar jag kunna göra små fynd... :o)
Hittade ikväll, 3 st olika Primulor, 2 stora Azaleor som jag brukar plantera ut, med gott resultat. Sen även ett Lagerträd??? på stam!
Förra veckan hittade jag mängder med Hyacint lökar och Påsklilja/Narciss "Erlicher.
Ibland känns det som rena Julafton! Alla dessa lökar, kommer att kunna blomma om igen, om några månader.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar