torsdag 22 januari 2009

Vaknade Tidigt!



Vaknade tidigt idag, men gick och la mig tidigt också!
Så vad kunde man vänta sig?
Tina är sjuk! Magen och hals.... Måtte jag inte få detta också!
Klarar inte mera! Har precis blivit av med den värsta hostan, och Lunginflammationen, börjar ge sig också! Bara denna trötthet, och Vanmakt, av att ingenting klara/orka, som håller på att göra mig Tokig!
Förstår inte att Familjen orkar! Gråter mycket, men går undan! Tror inte att de kan förstå, att de mäst vanliga små ting, jag inte klarar, får mig att känna mig så misslyckad! Duschen, och att torka sig, runt om, är ett Helvete. Klä sig likadant.
Bara att torka sig där bak, är jätte svårt för mig. Orkar inte vända mig.... Kamma sig, tar lång tid. Orkar inte hålla händerna uppe, så länge åt gången.
Skriva går bra en stund. Då kan jag Luta händerna mot skrivbordet.
Läsa är också svårt nu. Vet inte om det är Medicinen, men jag ser väldigt grumligt!
Får förstora texten, flera gånger! Hoppas detta bara är tillfälligt!
Varje dag vill jag ut! Gå ett varv i Trädgården, men ännu inte klarat detta.
Vill kunna ta bilen, och köra ner till Havet och Tänka! Sitta själv, och få skrika ut min vånda. Släppa allt!
Får dock inte upp porten, och bilen står i Maskinhallen.
Vill inte be Patric om allt!
Han gör så mycket redan. Är Underbar! Jag förtjänar verkligen inte att ha honom här! Ibland vill jag be honom gå.... Vill att han ska ha ett bättre liv, än det jag nu kan ge honom. Vill skydda honom från detta... Om jag vetat innan, hade jag då kunnat hålla mig borta? Jag Älskar ju honom verkligen! Men vad har jag att ge? INGENTING! Gör så Ont i mig!
Vi skulle gifta oss! Trodde inte att min sjukdom, skulle "sätta sådan fart". Hade hoppats på många långa år! Är inte längre säker!
Många gånger, går det ut över Familjen. Tina har jag snäst av flera gånger. Bad henne om Ursäkt, och försökte Förklara. Att denna Frustation, att inget klara, tar kål på mig. Får det att gå ut över dem, och att jag inget menar. Är ledsen!
Dock tittade hon bara kallt på mig! Det gjorde mer ont än något annat!
Hon har redan utstått så mycket! Har så mycket inom sig!
Vet att om något händer, så kommer Patric ALLTID att finnas för henne!
Han Älskar henne som sin egen Dotter! Men vet att det är juridiska saker jag måste ta itu med. Få ensam vårdnad om Tina... Bort från Johnny! Han får Aldrig mera skada henne, psykiskt! Men hur???




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar