söndag 1 februari 2009

Det Snöar!







I natt har det varit ett par -grader, och blåst regält!
Är glad att jag har ett löv täcke, i alla rabatter.
För bara någon dag sedan så var marken utan tjäle, och man kunde gräva, men nu är den frusen igen! Jag som skulle gräva ner alla Hyacinter, och Primula jag "hittat" *suck*
Jag har även massa Pioner, som står inne i Spannar! Dessa kom så sent, att de redan hade börjat växa! Var tvungen att sätta dem inne, för att inte årets blommning skulle bli förstörd!
De som har knoppar är en planta Paeonia Garden Treasure. Denna har 2 Stänglar, med vardera 3 st knoppar. Alltså 6 knoppar redan första året! WOW! Den syns på bild ovan, tror jag.
Är lite orolig, för alla Sorgmyggorna, har lagt sina Larver i spannarna.
Flera av Pionerna, börjar "säcka" och det är som att något äter av näringen i stänglarna. HJÄLP!!! Vad ska jag göra?





Paeonia Coral Charm


Paeonia Lemon Dream



Paeonia Canary Brilliant

1 kommentar:

  1. Hej Carola, tack för din trevlig kommentar på min blogg :O)
    Ser att du har tagit in mig på din lista, tackar än en gång.
    Jag återkommer gärna.
    Önskar dig en underbar fortsatt kväll och en fin morgondag....
    Kram, Petra

    SvaraRadera