torsdag 3 december 2009

Valparna med Föräldrar

Valparna föddes den 15 Oktober 09 och Mamman var då över 6 år och förstföderska!
Var väldigt orolig att hon inte skulle klara det! Fick också lirka/dra ut 4 st av Valparna, som låg fel, och hade fastnat! Hon fick 8 st sammanlagt, men en dog på natten! Var en upplevelse att vara med om Valpning för 1a gången!
Nu äter de själva, och jag får byta 2-3 ggr/dag till dem. Har dem i 3 Pallkragar. De klättrade över 2 st.
För 2 dagar sedan hade jag dem ute med föräldrarna, medans jag bytte till dem. De sprang runt huset (trodde jag) men när de kom, så var det bara 6 st Valpar! PANIK!!!! Letade överallt! Gick i zick zack över åkrarna. Körde med bilen... Hade föräldrarna med mig.. Den fanns ingenstans. Efter 3 timmar, pratade jag med en granne, som sett hela Karavanen, ca 300 m från huset, och att en valp blev kvar.. De hade ropat på oss, men vi hörde inte. Letade runt stengärdet, däromkring, på båda sidor, men det stengärdet var fullt med hålor och ca 3 km långt. Kände Panik och Hopplöshet! Visste att det bara var några timmar till mörkret, och att den inte skulle klara natten!
När det gått 4 timmar, såg jag den långt ute på den nyplöjda åkern. Jag Skrek och Grät! Ropade på den, och då såg den mig.. Kom 5 meter i stöten, och då hade jag sprungit halvägs! Jag lockade hela tiden. Var helt slut... Tillslut så bara hoppade den upp i famnen på mig och jag grät hysteriskt! Av Lycka! Denwer, den lilla rymmaren är min Favorit!
Vilken dag! :) <3<3<3





1 kommentar:

  1. Men Coa, vilken historia och vilka fina söta valpar. Vad gör du med alla dessa småttingar?
    Du behåller väl inte alla?
    Ha en underbar helg, Kram
    Petra B.

    SvaraRadera